kim eriksson, 10 dagar, 240 timmar, 14 400 minuter, 864 000 sekunder ~



Det är det som återstår av min skolgång, för ungefär 12 år sedan hade jag 4416 dagar kvar att tänka på skola, sommarlov inräknat men ändå i vetskapen om att det snart var återseende på skolan.

Egentligen är jag väl samma kille som jag var i 1,a klassen, dock lite tyngre och skäggigare.
Men alla människor som jag lärt känna under dessa 12 år, jag är lyckligt lottad som fått chansen att träffa på så mycket folk,
många har man förlorat på vägen men dom finns ändå kvar i huvudet, man påminns då man går förbi en lekställning där "vi" lekte för 8 år sen, eller något helt annat som påminner en om just den här personen.
Det är trist att på den tiden som passerat har man förlorat ungefär 65% av sina "bekanta", men då är dom där 35% kvar,
men det är okej för mig, för även jag är ansvarig för att ha "förlorat" dom där 65% men jag är riktigt nöjd med personerna som fortfarande finns kvar !;)

"There is a tide in the affairs of men, which, taken at the flood, leads on to fortune.
Omitted, all the voyages of their life is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat, and we must take the current when it serves,
or lose our ventures.
I think what that quote means is that life is short and opportunities are rare.
And we have to be vigilant in protecting them and,
not only the opportunities to succeed but the opportunity to laugh,
to see the enchantment and to live.
Because life doesn't owe us anything,
In fact I think we owe something to the world."













"Oh, it's time to let go of everything we used to know
Ideas that strengthen who we've been
It's time to cut ties that won't ever free our minds
From the chains and shackles that they're in"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0